منوی دسته بندی

آموزش گیتار جلسه اول – تفاوت انگشت گذاری گیتار الکتریک و گیتار کلاسیک

آموزش گیتار جلسه اول - انگشت گذاری در گیتار الکتریک و گیتار آکوستیک - تفاوت های آنها

آموزش گیتار جلسه اول

در آموزش گیتار جلسه اول می خواهیم راجع به تفاوت انگشت گذاری با گیتار الکتریک و کلاسیک صحبت کنیم.

در آموزش گیتار از صفر توضیح راجع به نحوه ی انگشت گذاری دست چپ مفصل صحبت شد حال سوال اینجاست نحوه ی انگشت گذاری دست چپ در گیتار الکتریک و گیتار کلاسیک چگونه است؟ چه تفاوت هایی دارند؟ در این رابطه مارک فیلیپس و جا چپل در کتاب آموزش گیتار برای دامیز توصیه هایی را کرده اند که در ادامه آموزش گیتار جلسه اول خواهید دید.

در ابتدا باید گفت دسته ی گیتار الکتریک در مقایسه با دسته ی گیتار آکوستیک باریک تر و نازکتر است. بنابرین انگشت گذاری روی گیتار الکتریک ساده تر خواهد بود. اما همین باریک تر بودنش باعث شده است که سیم ها به هم نزدیک تر باشند در نتیجه فضای کمتری بین سیم ها وجود داشته باشد که خود باعث می شود هنگام انگشت گذاری روی یک سیم انگشتتان با سیم های تماس پیدا کند. بنابرین از این حیث بین انگشت گذاری گیتار الکتریک و آکوستیک تفاوت وجود دارد.

آموزش گیتار جلسه اول - تفاوت گیتار الکتریک و آکوستیک دسته ی باریک تر

آموزش گیتار جلسه اول – تفاوت گیتار الکتریک و آکوستیک دسته ی باریک تر

اکشن گیتار چیست؟

اکشن گیتار به میزان ارتفاع سیم از دسته می گویند که به نوعی به سادگی انگشت گذاری روی فرت ها نیز اشاره دارد. در گیتار الکتریک انگشت گذاری روی سیم ها بسیار ساده است چرا که اکشن بسیار ساده تری نسبت به آکوستیک دارد و کف دست چپ گردش کمتری به بیرون دارد. این تفاوت در انگشت گذاری بین گیتار الکتریک و آکوستیک آنقدر قابل لمس است که وقتی شما چند وقت با گیتار الکتریک تمرین می کنید و سپس گیتار آکوستیک را دستتان می گیرید به وضوح متوجه سادگی گیتار الکتریک نسبت به آکوستیک می شوید. شاید در آموزش گیتار جلسه اول متوجه این موضوع نشوید اما به مرور زمان که با هر دو نوع کار کردید متوجه این موضوع خواهید شد.

آموزش گیتار جلسه اول - انگشت گذاری در گیتار الکتریک

آموزش گیتار جلسه اول – انگشت گذاری در گیتار الکتریک

انگشت گذاری گیتار کلاسیک:

با توجه به اینکه گیتارهای نایلونی فرت برد پهن تری نسبت به گیتار الکتریک دارند، انگشت گذاری روی آن کمی سخت تر و قاعده مند تر خواهد بود. همیشه سعی کنید نرمه ی انگشتانتان را موازی و در فاصله ی نزدیک گوشه ی دسته قرار دهید تا همه ی انگشتانتان به صورت قائم و در فاصله ای برابر از دسته قرار گیرد. اگر موازی نباشد انگشت کوچکتان از دسته دورتر خواهد شد. در واقع باید بسیار راحت انگشتانتان را مطابق شکل بروی فرت قرار دهید همان طور که میبینید هم آن شکل خمیده انگشتان حفظ شده و هم این که همه ی انگشتان به صورت قائم بر روی سیم قرار گرفته اند. انگشت گذاری صحیح در آموزش گیتار جلسه اول بسیار مهم است همیشه به هنرجوها توصیه می شود چرا که به یاد داشته باشید انگشت گذاری صحیح در گیتار بسیار بسیار به روان نواختن شما در آینده کمک می کند. از همه مهم تر وقتی می خواهید قطعات دشوار ار اجرا کنید اگر حالت انگشتان شما صحیح نباشد و در موقعیت مناسبی نباشند نمی توانید خیلی از قطعات مشکل را تمییز اجرا کنید بنابرین این مسئله در گیتار کلاسیک بسیار مهم است.

آموزش گیتار جلسه اول - نحوه ی نشستن و انگشت گذاری در گیتار کلاسیک

آموزش گیتار جلسه اول – نحوه ی نشستن و انگشت گذاری در گیتار کلاسیک

دوره ی آموزش گیتار در سه سطح:

در دوره ی آموزش گیتار سایت آموزش موسیقی چارگاه که در سه سطح مبتدی و متوسط و پیشرفته ارائه می شود به طور اصولی نحوه ی نواختن گیتار را آموزش می بینید. آموزش گیتار در سایت آموزش گیتار در سه سطح مقدماتی و متوسط و پیشرفته ارائه می شود. هم گیتار اکوستک و هم گیتار الکتریک تدریس شده است. پس از گذراندن هر سطح می توانید سطح دیگر را تهیه کنید و از پایه تا پیشرفته گیتار را اصولی یادبگیرید. هر سه سطح ساعت ها ویدئوی آموزشی دارند. مدرس بسیار ساده و روان انواع تکنیک ها را ،اعم از تکنیک های ساده و تکنیک های پیشرفته ، آموزش داده است.

برای تهیه ی آموزش گیتار می توانید هر سه سطح را از فروشگاه سایت خریداری کنید.

این مقاله متعلق به سایت آموزش موسیقی چارگاه می باشد

مدیریت سایت وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *