منوی دسته بندی

آموزش گیتار الکتریک هیجان در مرز دنیای علم و هنر

آموزش گیتار الکتریک هیجان در مرز دنیای علم و هنر

آموزش گیتار الکتریک هیجان در مرز دنیای علم و هنر

آموزش گیتار الکتریک فرصت جذابی است تا با دنیای پر هیجان و مملو از خلاقیت گیتار برقی آشنا شوید و فصل جدیدی را در زندگی خود تجربه کنید.در ادامه مطالبی در خصوص آموزش گیتار الکتریک و تاریخچه و نکات فنی گیتار الکتریک ارائه داده شده است.

 

آموزش گیتار الکتریک هیجان در مرز دنیای علم و هنر

آموزش گیتار الکتریک هیجان در مرز دنیای علم و هنر

اوایل قرن بیستم آغاز ظهور سازهای الکتریکی یا برقی بود. افسون آوای درخشان گیتار الکتریک و ویولن الکترونیک به‌قدری تاثیرگذار بود که این سازها به محبوب‌ترین ادوات موسیقی زمان خویش تبدیل شدند.

البته هنوز هم گیتار الکتریک با شمایلی که از گیتار آکوستیک یا گیتار اسپانیایی به ارث برده همچون گذشته پیشتاز و خوش صدا شناخته می‌شود و در نتیجه آموزش گیتار الکتریک همیشه با استقبال همراه بوده است.

آموزش گیتار الکتریک همیشه با استقبال همراه بوده است

آموزش گیتار الکتریک همیشه با استقبال همراه بوده است

شباهت بدنه گیتار الکتریک به گیتار اسپانیایی نیز دلیل ظاهری مناسبی برای اصالت این گیتار است.  هر چند که با وجود عدم این شباهت ظاهری نیز تمام موسیقی‌دان‌های حرفه‌ای می‌دانند که تمام گیتارها بر اساس اصول بنیادی مشترکی ساخته می‌شوند.

به‌طور کلی قسمت اعظم تاریخ تکامل گیتار برقی از اواخر دهه ۱۹۲۰ تا نخستین سال‌های دهه ۱۹۶۰ بود که نوآوری‌های مهمی روی گیتار الکتریک اتفاق افتاد؛ ولی این روند هنوز هم با کشف روش‌های جدید توسط سازندگان و مخترعین گیتار ادامه دارد و منجر به تغییرات جدید در گیتار الکتریک می‌شود. تغییراتی که از طراحی گرفته تا تجربه مواد جدید،‌ پیکاب‌ها و حتی روش‌های آموزش گیتار الکتریک را در بر می‌گیرد.

به‌جرات می‌توان گفت هیچ سازی همچون گیتار الکتریک در رشد موسیقی آمریکایی دخیل نبوده است. در راک اند رول این گیتار الکتریک است که می‌درخشد و در جاز نیز گیتار برقی جایگاه خاصی برای خود باز کرده است. با این وجود، راز اینکه گیتار الکتریک چگونه پا به دنیای موسیقی گذاشت را باید در نگاهی به تاریخچه گیتار الکتریک جستجو کرد.

تاریخچه گیتار الکتریک

تمام گیتارها، از آکوستیک تا گیتار برقی با یک بریج،‌ بدنه و گردن ساخته می‌شوند و در حقیقت برجسته‌ترین تفاوت بین آنها در این است که گیتار اکوستیک با بدنه توخالی و گیتار الکتریک با بدنه تو‌پر ساخته می‌شود. همین ماجرای تغییر بدنه بخش مهمی از تاریخچه گیتار الکتریک را به خود اختصاص داده که باعث شناخت بیشتر از شخصیت و درک روند آموزش گیتار الکتریک می‌شود.

اگرچه بدنه عامل مناسب برای پخش صدای جذاب گیتار آکوستیک بود؛ ولی این حجم صدا وقتی بحث همراهی گیتار با گروه‌های موزیکال پیش می‌آمد جایگاهی برای این ساز پر استعداد به‌همراه نداشت و اوج فرصتی گیتار اجرای نقش پشتیبانی در گروه موسیقی بود.

برجسته‌ترین تفاوت بین آنها در این است که گیتار اکوستیک با بدنه توخالی و گیتار الکتریک با بدنه تو‌پر ساخته می‌شود

برجسته‌ترین تفاوت بین آنها در این است که گیتار اکوستیک با بدنه توخالی و گیتار الکتریک با بدنه تو‌پر ساخته می‌شود

گیتار آکوستیک از رساندن صدای خود به گوش حضار در یک سالن شلوغ یا کنسرت عاجر بود و وقتی در کنار ساکسیفون‌ها و ترومپت‌ها قرار می‌گرفت اوضاع از این هم بدتر بود. اینجا بود که فناوری در خدمت هنر قرار گرفت و گیتار الکتریک ساخته شد که تا حجم صدا بیشتری تولید کند و گیتار با افتخار بتواند در جلوی صحنه هنرنمایی کند.

با تولد گیتار الکتریک اجزای جدیدی به بدنه گیتار اضافه شد. حال سیم‌ها و پیکاپ‌ها پیوندی تشکیل داده بودند تا فصل جدید از زندگی گیتارها رقم بخورد. تحولی که باعث  شد در دهه ۱۹۳۰ به‌طور مکرر نسخه‌هاي جدید و بهتری از ترکیب علم و هنر در قالب گیتار الکتریک وارد بازار شود تا اینکه گیتار برقی نه‌تنها توانست نخستین اجرای تک‌نوازی خود را با موفقیت به انجام برساند؛ بلکه به فرصتی ارزشمند برای شکوفایی سبک‌های موسیقی تبدیل شد که جهان ما را دگرگون کردند. البته آغاز این ماجرا به سال ۱۹۲۰ میلادی در آمریکا رخ داد.

گیتار الکتریک و مردانی از جنس هنر و علم

یک مربی گیتار لپ استیل  که گیتار یوکلِلی را نیز آموزش می‌داد چنان شیفته گیتار بود که حتی با شاگردی گیتاریست خود ازدواج کرد. او کسی نبود جز پاول توتمارک که البته یک خواننده تنور موفق بود و حتی در رادیو نیز طرفداران خودش را داشت.

به تدریج توتمارک متوجه شد که با استفاده از تقویت‌کننده الکترونیکی می‌تواند سازهای همچون زیتر، پیانو و البته گیتار اسپانیایی را با صدای بهتری اجرا کند. او تصمیم گرفت با سیم‌پیچ آهنربایی که اصطلاحا پیکاپ نام دارد و با کمک محصولات صوتی و رادیویی خلاقانه یک مخترع دیگر به نام تواتر کنت دست به تلاشی ارزنده بزند و جهشی در دنیا موسیقی ایجاد کند.

 

گیتار الکتریک و مردانی از جنس هنر و علم

گیتار الکتریک و مردانی از جنس هنر و علم

چندی بعد و در سال ۱۹۳۶ توتمارک توانست نخستین گیتار بیس تاریخ را نیز به بازار عرضه کند. توتمارک  به خوبی متوجه شده بود با کمک تقویت کنندهٔ الکتریکی چه پتانسیل فوق‌العاده‌ای به سازها اضافه می‌شود.

البته در همین دوران جورج بیچام و جان دوپیرا نیز روی تقویت‌کننده‌ها و شکل‌گیری شخصیت و آموزش گیتار الکتریک تلاش می‌کردند که باعث شکوفایی هر چه بیشتر آن شدند. در نتیجه این تلاش‌ها نخستین گیتار استیل الکتریک در ۱۹۳۷ ساخته شد که با حذف بدنه آن و دسته بلندی که داشت به گیتار ماهی‌تابه یا ماهی‌تابه مشهور شد.

در ادامه نیز همین دو نفر توانستند نخستین خط تولید گیتارهای برقی با نام Rickenbacker را راه‌اندازی کنند. البته نخستین گیتار برقی به سبک گیتار اسپانیایی توسط لويد لوار که شیفته این ابداعات بود ساخته شد. طراحی لوار آنقدر تاثیرگذار و الهام بخش بود که یکی دیگر از طراحان پیشرو گیتار به نام الیور گیبسون مدل انقلابی گیتار گیبسون ES-150 را ساخت. گیتاری که هم در بازار موسیقی خوش درخشید و هم بر صحنهٔ اجرا موفق بود تا جایی‌ که چارلی کریستین نیز به‌عنوان مطرح‌ترین نوازنده گیتار برقی آن دوران مهر تاییدی بر آن زد.

گیتار الکتریک با بدنه توپر

این پیشرفت خوبی بود؛ ولی نواختن گیتار برقی با بدنه توخالی باعث اعوجاج و تحریف اصوات می‌شد؛ پس مخترع دیگری به نام لس پال بدنه توخالی را با بدنه توپر یا جامد تعویض کرد و نخستین گیتار الکتریک با بدنه توپر در ۱۹۴۰ ساخته شد.

ده سال طول کشید تا یک گیتار برقی خوش ساخته با نام گیتار اسکیور به بازار عرضه شود. گیتار اسکیور با تغییر نام به گیتار تلکستر به معروف‌ترین مارک گیتار الکتریک تبدیل شد و گروه‌های موسیقی بلوز و راک اند رول آن را با اشتیاق استفاده می‌کردند.

حالا گیتار الکتریک آنقدر مشهور شده بود که گیتار الکتریک دانشجویی کومبو ۴۰۰ نیز با بدنه پروانه‌ای شکل در بازار توجه هنرمندان را به خود جلب کرده بود. دهه ۱۹۶۰ دیگر همه یک شخصیت موقر و برجسته برای گیتار الکتریک قائل بودند هرچند نوآوری‌ها برای بهبود کار گیتار برقی ادامه داشت.

در طول این دوران طراحان گیتار خلاقیت را چاشنی کارشان کردند و با ترجیح طرح‌های جدید و حتی فانتزی از رنگ‌ها و فرم‌های کلاسیک گیتار فاصله گرفتند. این‌گونه بود که گیتار استرت و گیتار Flying-V متولد شدند.

 

در طول این دوران طراحان گیتار الکتریک خلاقیت را چاشنی کارشان کردند

در طول این دوران طراحان گیتار الکتریک خلاقیت را چاشنی کارشان کردند

اگرچه هر جا حرفی از راک اند رول است نام گیتار الکتریک می‌درخشد؛ ولی نباید این ساز دل فریب را محدود به موسیقی راک اند رول فرض کرد؛ چرا که گیتار الکتریک به تجربه ثابت کرده در هر سبک موسیقی از فرهنگ ملل مختلف می‌تواند نقش درخور و شایسته‌ای را ایفا کند.

هم اکنون شاهد تجربه‌ٔ گیتار الکتریک با بدنه پلاستیکی یا گرافیتی توسط سازندگان گیتار هستیم. بدنه‌های تو خالی یا نیمه توخالی از ایده‌هایی است که مکرر تست و آزمایش می‌شوند و تلاش برای کیفیت ساخت و ارائه پیزو‌های بهتر همچنان ادامه دارد. با وجود همین پیزو‌ها که خاصیت پیزوالکتریک دارند لرزش یا تغییر فشار به صدای تقویت شده تبدیل می‌شوند و ما از کیفیت خوب اصوات موسیقی لذت می‌بریم.

امروزه حتی نرم‌افزارهای سه‌بعدی پیشرفته در ساخته بدنه گیتار الکتریک مورد استفاده قرار می‌گیرند تا هم کیفیت آزمون‌وخطا بالا رود و هم طراحان از مشقات ساخت نمونه‌‌های اولیه رها شوند. گیتار الکتریک بیش از یک محصول فناوری است ولی زمانی متوجه این امر خواهید شد که پا در مسیر آموزش گیتار الکتریک بگذارید.

آموزش گیتار الکتریک

از آنجا که گیتارها می‌تواند انواع سلایق را پشتیبانی کنند، بهترین کار این است که قبل از شروع آموزش گیتار الکتریک بیشتر با روحیه خودتان آشنا شوید. مثلاً جسارت و علاقه شما در تک‌نوازی می‌تواند دلیل خوبی برای انتخاب گیتار الکتریک باشد. درعین‌حال اگر دوست دارید هم‌پای دیگر نوازندگان در گروه فعال باشید شاید گیتار بیس برای شما بهتر باشد که مسلما با این انتخاب رویه متفاوتی از آموزش گیتار در پیش روی شما خواهد بود.

 

بهترین کار این است که قبل از شروع آموزش گیتار الکتریک بیشتر با روحیه خودتان آشنا شوید

بهترین کار این است که قبل از شروع آموزش گیتار الکتریک بیشتر با روحیه خودتان آشنا شوید

مزیت انتخاب سبک و شناخت روحیه باعث می‌شود تا شما در انتخاب گیتار بهتر عمل کنید و البته در پرداخت هزینه نیز می‌تواند به نفع شما باشد زیرا گیتارهای آکوستیک مناسب قیمت بیشتری دارند.

تمرین در آموزش گیتار الکتریک

تعداد ساعت آموزش گیتار الکتریک شما بسته به سبکی که انتخاب می‌کنید نیز می‌تواند تغییر کند. به غیر از بحث استعداد و قدرت یادگیری و فیزیک اندام شما باید بدانید تمرین نیز نقش مهمی در یادگیری دارد. مسلما هر چقدر زمان کمتری برای تمرین بگذارید روند آموزش گیتار الکتریک کندتر می‌شود و شاید همین امر تبدیل به عاملی برای د‌ل‌سردی و خداحافظی با سازی شود که می‌تواند رنگ و طراوتی جادویی به زندگی شما ببخشد.

در یک کلام درباره تمرین گیتار الکتریک بدانید هر چقدر پوست انگشتان شما سخت‌تر می‌شود بیشتر از قبل گیتار الکتریک را دوست خواهید داشت؛ چراکه رفیق خوش صدای خود را بهتر خواهی شناخت.

 

تعداد ساعت آموزش گیتار الکتریک شما بسته به سبکی که انتخاب می‌کنید

تعداد ساعت آموزش گیتار الکتریک شما بسته به سبکی که انتخاب می‌کنید

قبل از خرید گیتار الکتریک از تجربه استاد یا مربی خود استفاده کنید؛ چرا که احتمالاً مصرف کننده اول و آخر ادوات موسیقی خودتان هستید. در زمانی‌که بخواهید آلات موسیقی را بفروشید یا پس دهید تنها به قیمت نصف خرید، از شما خریداری خواهد شد.

در خرید گیتار الکتریک به‌واسطه نیاز به خرید ملزومات دیگر تعیین و مدیریت بودجه بسیار مهم است و برای این کار خوب است با گیتار الکتریک و اجزا و متعلقات آن آشنا شوید.

گیتار الکتریک و اجزا

گیتار الکتریک به طور کلی از اجزای اصلی زیر تشکیل شده است.

  • بریج

  • بدنه

  • گردن

مهم‌ترین اجزای ثانویه گیتار الکتریک نیز شامل موارد زیر می‌شوند.

  • فینگر برد گیتار

  • سیم‌های

  • خرک سردسته گیتار

درک شیوه کار گیتار الکتریک می‌تواند فصل مشترکی بین اجزا و متعلقات آن باشد و  آموزش گیتار الکتریک را تسهیل کند. گیتار الکتریک بدنه توپر یا جامد صدا را از طریق پیکاپ که روی بدنه آن نصب شده انتقال می‌دهد. پیکاپ به لرزش تارهای گیتار حساس است و انرژی جنبشی آنها را به تکانه‌های الکتریکی تبدیل می‌کند که در نهایت با کمک یک تقویت کننده معروف به آمپ یا آمپلی‌فایر به گوش ما می‌رسد.

برای آنکه این صدا با کیفیت منتقل شود در ابتدا پیکاپ باید در جای خود محکم و ثابت شود. نصب پیکاپ روی بدنه توخالی منجر به ایجاد تحریف در صدا می‌شود و همین دلیل باعث شد تا بدنه جامد به مهم‌ترین ویژگی گیتار الکتریک تبدیل شود.

سبک موسیقی هم در نوع انتخاب بدنه و هم در انتخاب پیکاپ ها تاثیر مستقیمی دارد. هرچند افزایش تعداد و تنوع پیکاپ‌ها برای تهیه سیگنال‌های صوتی بهتر در گیتار برقی بحث مفصلی دارد که در طول دوره  آموزش گیتار الکتریک با آن آشنا خواهید شد.

جنس اجزای گیتار الکتریک

شناخت جنس اجزا به درک مفاهیم و چرایی فصول آموزش گیتار الکتریک کمک خوبی می‌کند. موادی که در ساخت گیتار الکتریک به کار می‌روند از چوب‌های سخت مانند افرا،‌ زبان گنجشک، گردو و… است. در‌حقیقت هر چه این مواد چگالی بیشتری داشته باشند ماندگاری ساز بیشتر خواهد بود. در عین حال تراکم چوب می‌تواند در تن اصواتی که از ساز شنیده می‌شود نیز موثر باشد. در این میان بدنه‌هایی هستند پلکسی گلاس نیز وارد صنعت ساخت گیتار شدند.

در ساخت گردن گیتار نیز چوب‌های افرا،‌ بلسان و آبنوس استفاده می‌شود. همچنین برای اتصال و پوشش قطعات نیز از چسب و روکش‌های کروم و لاک‌های نیتروسلولز استفاده می‌شود.

جنس سیم گیتار پارامترهای خاصی دارد که در روند آموزش گیتار الکتریک متوجه آن خواهید شد. جنس سیم گیتار الکتریک از فولاد است که البته گاهی با افزودن مواد دیگر مانند آبکاری قلع یا نیکل کیفیت صدای متفاوت را تجربه خواهید کرد. در خرید سیم گیتار باید به برند نیز توجه کنید؛ ولی در نهایت متوجه خواهید شد که فیزیک و قدرت دستان شما و حتی تاثیرات شیمیایی آنها روی سیم گیتار موثر است؛ پس سیم گیتار مناسب خود را به تدریج و با راهنمایی استاد گیتاریست در طول  آموزش گیتار الکتریک خواهید شناخت.

بی‌جهت نیست که گیتاریست‌ها از نواختن گیتار برقی لذت می‌برند؛ چرا که این گیتار علاوه بر شیوه نواختن ساده هزینه نسبتا اندکی را نیز بر نوازنده تحمیل می‌کند. البته گیتار الکتریک به‌واسطه شخصیت خاص خود نیاز به متعلقاتی نیز دارد که بخش مهمی از آموزش گیتار الکتریک را به خود اختصاص می‌دهد.

گیتار الکتریک و متعلقات آن

گیتار الکتریک با ترکیب یک تقویت‌کننده و تجهیز شدن به فهرست بلندی از انواع افکت‌های ويژه به ابزاری بسیار انعطاف‌پذیر تبدیل شده که می‌تواند گستره بی‌نهایتی از اصوات را تولید کند. پس شما علاوه بر آموزش گیتار الکتریک باید با متعلقات آن و نحوه استفاده از آن نیز آشنا شوید.

مهم‌ترین متعلقات گیتار الکتریک عبارتند از:

  • آمپ گیتار

  • کابل گیتار

  • تیونر

  • استرپ گیتار

  • استند گیتار

  • پیک گیتار

انتخاب گیتار الکتریک، نکات مهم در تشخیص مناسب و خرید آمپ و حتی انتخاب انواع افکت یا پدال گیتار و درک زنجیره افکت‌ها و… روندی است که همه شاگردان دیروز و استادان امروز گیتار الکتریک آن را از سر می‌گذرانند و با انجام تمرینات  آموزش گیتار الکتریک به پختگی و مهارت لازم می‌رسند.

البته دیگر متعلقات گیتار نیز در جای خود مهم هستند و شما در آموزش گیتار الکتریک متوجه تفاوت کابل گیتار با کابل اسپیکر، کاربرد تیونر، نحوه کوک ساز با تیونر نیز خواهید شد.

استرپ گیتار

استرپ گیتار امکانی خوبی برای تسلط بر گیتار به‌ويژه هنگام نواختن به‌صورت ایستاده است که با مراجعه به بازار با گستره متنوعی از انواع استرپ گیتار روبه‌رو خواهید شد.

البته هنوز هم گیتار الکتریک با شمایلی که از گیتار آکوستیک یا گیتار اسپانیایی به ارث برده

البته هنوز هم گیتار الکتریک با شمایلی که از گیتار آکوستیک یا گیتار اسپانیایی به ارث برده

استند گیتار الکتریک

استند گیتار الکتریک در صدر فهرست تجهیزات جانبی گیتار الکتریک نیست؛ ولی به‌وسیله آن می‌توان ساز را به‌طور مناسب و ایمن و بیرون از کیف نگهداری کرد. کیف‌های حمل گیتار نیز به‌طور کلی در دو دسته هاردکیس و سافت‌کیس تقسیم‌بندی می‌شوند که مطالعه راهنمای خرید کیف‌ گیتار بسیار راه‌گشا است.

پیک گیتار

پیک گیتار قطعه کوچکی که در موسیقی ایرانی به زخمه معروف است. پیک گیتار با فرم مثلثی شکل خود عموماً از جنس پلاستیک است و باعث راحتی و سرعت عمل در نواختن سیم گیتار می‌شود. اگرچه پیک گیتار قطعه ساده‌ای است؛ ولی آشنایی با راهنمای خرید پیک گیتار دانشی است که نباید از دست بدهید.

تنظیم گیتار الکتریک

بعد از خرید گیتار و متعلقات آن زمان تنظیم گیتار فرا می‌رسد. تنظیم گیتار یا رگلاژ گیتار بسیار مهم است. در حقیقت یک گیتار معمولی که به نحو درستی تنظیم شده بسیار بهتر از گیتار گران قیمتی است که رگلاژ نیست.

کوک کردن سازها نیز باید به دست کسانی انجام شود که گوش‌های آموخته به زیر‌وبم نت‌های موسیقی دارند. البته استفاده از تیونر نیز می‌تواند راه گشا باشد؛ ولی بسیار مهم است که از تجربه استاد آموزش گیتار الکتریک خود استفاده کنید.

استاد آموزش گیتار الکتریک

البته نباید تصور کنید چون گیتار ساز جذاب و محبوب‌تری است شما در همان گام اول می‌توانید قطعه موسیقی بنوازید. استادان موسیقی حرفه‌ای در شروع  آموزش گیتار الکتریک به شما قواعد اصلی را می‌آموزند تا چشم‌انداز بهتری نسبت به موسیقی گیتار داشته باشید. درعین‌حال شما باید با زبان موسیقی یا سلفژ نیز آشنا شوید. همین نکته می‌تواند ملاک خوبی برای تشخیص یک استاد حرفه‌ای از کسانی است که به جای آموزش گیتار به شما نحوه نواختن چند آهنگ را یاد می‌دهند.

خودآموزی گیتار رویه‌ای است که در ذهن بسیاری تداعی می‌شود؛ ولی بعد از مدتی به دلایل فراوانی از این کار پشیمان می‌شوند. مرور یکی از دلایل رایج بینش خوبی به ما می‌دهد. درد یا خستگی که در انگشتان احساس می‌شود نتیجه رایج خودآموزی گیتار الکترونیک است؛ لیکن وقتی با استاد آموزش گیتار الکتریک همراه می‌شوید متوجه می‌شوید که تکنیک‌های او باعث می‌شود انگشتان شما به تدریج قوی و مقاوم شوند؛ بدون اینکه ناراحتی چندانی احساس کنید.

با وجود محبوبیت فراوان گیتار می‌توانید امیدوار باشید که احتمالاً دوستی یا شخصی از افراد فامیل نیز به‌این ساز علاقمند باشد؛ پس چه بهتر که با هم یک تیم حتی دو نفره تشکیل دهید و آموزش گیتار الکتریک را شروع کنید؛ زیرا سرعت یادگیری تکنیک‌های گیتارنوازی شما چند برابر خواهد شد. همین موضوع می‌تواند به تمرین‌ها شما هدف و انگیز بدهد؛ زیرا تمرین‌ها برای تحقق هدف هم‌نوازی با یک گروه یا آرزوی تهیه نخستین آلبوم شخصی گیتار الکتریک از بهترین انگیزه‌های یادگیری گیتار الکتریک است.

 آموزش گیتار الکتریک برای کودکان

چه کسی مي‌تواند از جذابیت گیتارهای الکتریک صرف‌نظر کند که چنین خواسته‌ای را از کودکان داشته باشیم؛ لیکن به لحاظ تفاوت اجزا و جنس گیتار الکتریک برای کودکان باید ملاحظاتی را در انتخاب ساز و آموزش گیتار الکتریک برای کودکان نظر بگیرید.

تاثیر سیم گیتار، نحوه استفاده و مدیریت متعلقات گیتار الکتریک،‌ سایز گیتار و… مسائلی است که در آموزش گیتار الکتریک برای کودکان باید مدنظر قرار گیرد پس مطالعه مطلب گیتار الکتریک برای کودکان می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

برای اثربخش بودن آموزش گیتار الکتریک بگذارید قلب شما سبک موسیقی گیتار را انتخاب کند؛ پس به نمونه کارهای گیتاریست‌ها حرفه‌ای در سبک‌های مختلف گوش فرا دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیریت سایت وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *