منوی دسته بندی

چطور از یک دوره پیانوی آنلاین باید پیانو یاد گرفت؟

چطور از یک دوره پیانوی آنلاین باید پیانو یاد گرفت؟

چطور از یک دوره پیانوی آنلاین باید پیانو یاد گرفت؟

در لحظه اول با خواندن کلمه ی (کلاس آنلاین در آموزش پیانو) خستگی و کسل کنندگی یک کلاس سخت یادمان میاید و اتاق به هم ریخته مان که کلاس برگزار کردن در آن آزارتان می دهد. ولی باید واقع بین باشیم، ما یا منظم هستیم و قوانین زمانی داریم یا نداریم. و اگر نداریم یعنی موسیقی یاد گرفتن برای ما تقریبا ممکن نیست. پس اگر این را لحاظ نمی کنید کلاس را -چه آنلاین و چه حضوری- فعلا شروع نکنید.

آموزش پیانو آنلاین-پس اگر این را لحاظ نمی کنید کلاس را -چه آنلاین و چه حضوری- فعلا شروع نکنید.

پس اگر این را لحاظ نمی کنید کلاس را -چه آنلاین و چه حضوری- فعلا شروع نکنید.

در پکیج های آموزشی، معلم شما آنلاین و زنده روبروی شما نیست. در بهترین دوره های فروشی، معلم را به صورت پشتیبان در دسترس خود دارید، سوال و ابهامات خودتان را می پرسید و جواب می گیرید؛ و اگر در یک شهر باشید حتی می توانید گاهی حضوری رفع اشکال کنید.

کلاس پیانو از کلاس هایی است که برای آن باید تمرکز زیادی داشته باشید. یک کلاس خصوصی با معلم اینجا داریم و تمرکز کامل مان را برای آن لازم داریم. در هر کلاس چند توصیه و تکنیک و موضوع تقویت کننده جدید متوجه می شویم و این نیازمند این است که هنرجو بدون استرس و عجله و حواسپرتی و ترس از یاد نگرفتن و هر چه شبیه این ها در کلاس آرامش داشته باشد. اگر این ویژگی ها در کلاستان نبود می توانید کلاس بقیه معلم ها را هم امتحان کنید. اضطراب داشتن سر کلاس خیلی آزاردهنده و مختل کننده است. این ویژگی را قبل از شروع هنر حتما در خودتان بررسی کنید و اگر مضطرب هستید با کمک یک متخصص آن را کنترل کنید. در یادگیری خیلی مهم است که کاملا گوش کنید و اجرا کنید. به طور مثال در اولین کلاس های آموزشی خودم، وقتی اولین انوانسیون ها را یاد میگرفتم برای اضافه کردن تکنیک جدید (زینت ها)، آن ها را همان لحظه اضافه می کردم اما از معلم می خواستم اجازه دهد هفته ی بعد در کل قطعه ام آن را جا دهم چون  بدون مکث و اشکال عوض کردن چیزی در قطعه –در حضور کسی که پیانیست بزرگی بود- برایم اضطراب آور بود. مثلا این اتفاق از بدترین حالت های اختلال در کلاس است چون شما باید با معلم کامل و کامل و کامل بدون یک درصد ناخالصی، راحت باشید. اگر نیستید، یا زمان شروع کلاس و یا معلم و یا حالت کلاس را عوض کنید.

باور عمومی در باره ی : اگر نتوانید جلوی بقیه ساز بزنید نوازنده نیستید و یک هنرمند خانگی اید که این بردی برای شما ندارد.

دقت کنید که اگر رویای نوازندگی در مجمع ایران-اتریش یا هر قسمتی از دنیا را دارید، این موضوع صحیح است. اما در غیر این صورت میتوانید هیچ وقت جلوی کسی ساز نزنید اما هدف شما چیز دیگری باشد… می توانید با کمی تمرین و آرامش، نوازنده ی صحنه ای باشید و تنها یا با هر نوازنده ای که خواستید ساز بزنید، اما استرس از مهم ترین بخش هایی است که می تواند بخصوص در اول کلاس اذیتتان کند. لازم است بگویم کلاس آنلاین برای استرس حکم یک نجات بخش دارد. درست مثل کلاس های حضوری، شما می توانید نمونه های آموزش هر مربی را رایگان دانلود کنید و ببینید و اگر با او ارتباط برقرار کردید ادامه دهید…

این که بخواهید در مسیر کلاس رانندگی کنید یا نه، این که بخواهید در محیط غریبه قرار بگیرید یا نه، این که سر و صدای پخش در محیط آموزشگاه برایتان حس خوبی داشته باشد یا حس مزاحمت بدهد، استرس حضوری ساز زدن داشته باشید یا نه، و بخواهید هزینه ی دوره را یک جا بپردازید (در کلاس آنلاین) یا ماهیانه و ترمی (در آموزشگاه). تمام این ها تعیین می کنند که شما کدام را انتخاب کنید.

حالا، از کلاس آنلاین چطور استفاده کنیم؟

پیش فرضتان این باشد: از کلاس حضوری هم منظم تر باشید. معلم پیش شما نیست و خودتان هستید و اشتیاق به موسیقی و مدیریت خودتان. اگر برای فرزندتان کلاس آنلاین نیاز دارید، خودتان هم باید در کلاس حضور داشته باشید، مثل بسیاری از کلاس های حضوری کودکان

آموزش پیانو آنلاین - معلم پیش شما نیست و خودتان هستید و اشتیاق به موسیقی و مدیریت خودتان

معلم پیش شما نیست و خودتان هستید و اشتیاق به موسیقی و مدیریت خودتان

۱ – بگذارید کلاس کار خودش را پیش ببرد!

در زمان کلاس لباس راحت و دوست داشتنی پوشیدن، به هیچ وجه متوقف نکردن کلاس، این که بقیه افراد خانه بدانند که چه زمانی کلاس دارید و برنامه های لطمه زننده به کلاس شما را کنترل کنند اولین لوازم برای کلاس آنلاین است. لازم است شما با تمرین ها و تکلیف های آن جلسه، پیش بروید و در لحظه انجام دهید. وقتی کلاس شما شروع شد از سیستم فاصله بگیرید و پشت ساز با معلم همراهی کنید. هیچ جای کلاس حتی اگر بنظر شما مفید بود، ویدیو را متوقف نکنید.

۲ – تمرکز خود را با دونفره بودن کلاس مدیریت کنید.

این پیشنهاد می گوید اگر با حواسپرتی خودتان مشکل دارید، می توانید با یک نفر که در حال آموزش کلاس هاست یا کسی که به هر دلیلی به مطالب دوره نیاز دارد –بخصوص اگر هم کلاسی تان تئوری موسیقی به خوبی بداند- در کلاس همراه شوید. تسلط های متفاوت شما به هر بخش موضوع و اشتراک گذاری آن ها با یک هم کلاسی دیگر، اشتیاق شما را بسیار بالا می برد. دقت کنید که هم کلاسی شما انتخاب بسیار مهمی است پس تکرار می کنم این یک پیشنهاد است که اگر به طور درست انجام شود تمرکز و ذوق بسیار بالایی به شما می دهد.

۳- برنامه ریزی تمرین هر روزه ی شما به اندازه ی برنامه ریزی روز کلاس منظم باشد.

یک روش مرسوم هنرجو ها این است که بعد از کلاس نفس راحتی می کشند و تا حداقل ۲۴ ساعت به خود استراحت می دهند و از آرامش فکری لذت می برند چون که برای کلاس استرس داشته اند. معمولا تا سه روز بعدش هم تمرین ها کوتاه کوتاه و تق و لق پیش می رود و روز پنجم تازه آن می شود که باید و روز ششم به خود می گوید از این به بعد روزی همین قدر تمرین کنم استرس ندارم و روز هفتم می گویند کاش از همان اول هفته شروع کرده بودم و کلاس تشکیل می شود و اتفاق ها در دور باطل می افتند.

این موضوع خیلی از هنرجو ها را درگیر می کند؛ چه پیشرفته و چه مبتدی و چه آنلاین و چه حضوری. این را بپذیرید که در شروع کلاس موسیقی فاخر نمی نوازید، قطعه های در فانتزی تان هم در بهترین حالت تا حداقل سه ماه دیگر نمی نوازید. باید مدت کوتاهی برای این هدف در آرامش تمرین کنید. پس فقط آن را انجام دهید و از دیدن پیشرفتتان لذت ببرید.

در روز چقدر باید ساز زد؟

این کار نیاز به مقداری وقت نیاز دارد، و توجه و حضور ذهن در وقت تمرین. همه می دانیم که وقت کافی برای تمرین را داریم. در واقع هر فردی حداقل این مقدار زمان را با فراغت دارد. شما باید زمانی که از ۳۰-۴۰ دقیقه شروع می شود را برای تمرین روزانه جدا کنید و در آینده این مقدار کم کم بالا می رود.

آموزش پیانو آنلاین-و توجه و حضور ذهن در وقت تمرین

توجه و حضور ذهن در وقت تمرین

[button color=”green” size=”medium” link=”https://www.chargah.ir/wp-content/uploads/2021/03/didankelasonline.mp4″ icon=”” target=”true”]دانلود ویدئو[/button]

دریا برازجانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *