چگونه تنظیم کننده باسلیقه ای بشیم؟ قسمت ۲
سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه تو قسمت قبلی راجع به شکل گیری سلیقه صحبت کردم که چه جوری سلیقه در ما شکل می گیره تو قسمت قبلی فهمیدیم که عوامل محیطی تاثیر بسیار زیادی تو سلیقه ی موسیقیایی ما دارن کلیه ی ما هم خودمون هم اطرافمون یکسری موسیقی هایی رو مداوم داریم گوش میدیم و برایند همه ی اینها سلیقه ی مارو شکل دادن برای انتخاب ملودی انتخاب صدا و... قاعدتا اگر ما به عنوان یک موزیسین هر موسیقی رو گوش بدیم ممکنه تو انتخاب صدا ساخت ملودی نتونیم بخوبی عمل کنیم تو این ویدئو یک راهکاریو توضیح دادم که شما به عنوان یک موزیسین باید موسیقی های خوب دنیا رو گوش کنید چرا که اونها توسط بهترین آهنگسازها ساخته شده و قطعا الهام گرفتن از سلیقه ی اونها میتونه کمک بسیاری به شما کنه تو این ویدئو چند مرحله توصیه شده که اگر انجامشون بدید خودتون تغییراتش رو میبینید این موضوع در کنار یادگیری اصولی موسیقی شامل تئوری و هارمونی و آهنگسازی و تنظیم خیلی به شما کمک میکنه هرکسی که وارد این حوزه میشه باید یادبگیره هر چیزی رو وارد گوشش نکنه! ویدئو رو ببینید...
دانلود ویدیو
درود
یه سوال راجع به هارمونی دارم و اینکه ایا همیشه در تنظیم مثلا یک قطعه پاپ از پنجم های موازی باید اجتناب کرد چون حتی هنگام گیتار نوازی ما از پنجم های موازی استفاده میکنیم؟
سلام
بهتره که از حرکتهای موازی ممنوع اجتناب کنیم حتی شما در منابع مرتبط هم میبینید که چقدر روی این مسئله تاکید میکنن اما این به این معنی نیست که این قوانین شکسته نشن ما در برخی از سبکها شاهد این هستیم که این قوانین نه تنها شکسته میشن حتی اون حرکت های ممنوع خیلی زیاد هم استفاده میشن! بعضی از سبک ها در مورد این قوانین سفت و سختن بعضی ها خیر در مورد این موضوع میشه ساعت ها صحبت کرد …
ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود
سپاس از شما