منوی دسته بندی

از کجا موسیقی را شروع کنیم؟

از کجا موسیقی را شروع کنیم؟-www.chargah.ir

گاها شده بسیاری از ما نسبت به یک حوزه شور و اشتیاق فراوانی داریم که آن را حرفه ای انجام دهیم اما درست در لحظه ای که می خواهیم پاسخ علاقه مان را بدهیم همه چیز یا مانع می شوند یا خودمان برای خودمان مانع تراشی می کنیم! با این طرز فکر درست چند سال بعد از آنکه شروع به یادگیری در آن حوضه می کنیم یک طعنه ای به خود می زنیم که ” کاشکی زودتر شروع کرده بودم!!!”

” چی می شد زود تر شروع می کردی!!!”

همه ی ما تا وقتی عادت های بد زندگیمان را ترک نکینم اینچنین در مقابل علائق خود می ایستیم و خودمان نمی گذاریم پاسخ این علائق را بدهیم یا وقتی سراغشان می رویم که دیگر دیر شده است…

البته ترس هم هست، چرا که همه ی ما متخصص هستیم در تمام حوضه ها! تا کسی بخواهد کاری را شروع کند سینه سپر می کنیم و آنقدرتو ذوق آن فرد میزنیم تا آن فرد قانع می شود که نباید آن کار را انجام دهد آنهم با انواع ترس ها….

البته فقط ترس نیست!! شاید خیلی ها به خاطر مسائل مالی نتوانند به علائق خود پاسخ بدهند و این چنین بسیاری از استعدادها هدر می شوند آن هم به خاطر یک مسئله که ربطی به استعداد ندارد یک وقت هست کسی استعداد ندارد مشکلی نیست کاری را انجام ندهد اتفاقی نمی افتد ولی وقتی کسی استعداد دارد و به خاطر این مسائل از پیشرفت باز می ماند،شاید کسانی باید به فکر فرو بروند!

برگردیم به سوال:

از کجا موسیقی را شروع کنیم؟ هر زمان که احساس کردید در هر زمینه ای در موسیقی علاقه دارید و دوست دارید حرفه ای شوید حتما شروع کنید اولین قدم را بردارید…

یک ساز را یاد بگیرید یا به یک کلاس آواز بروید یا هر زمینه ای در موسیقی علاقه دارید از چیزی نترسید فقط شروع کنید حداقل بعد از چندسال از خودتان گله نمی کنید چرا علاقمو نادیده گرفتم!

اما شروع فقط ابتدایی ترین و بزرگترین قدم می باشد که اکثرا آنرا برداشته اید یا درحال برداشتن هستید!! ولی کافی نیست چراکه شما برای حرفه ای شدن می بایست در زمینه ی کاری که شروع کردید آموزش های متنوع و مطالعه های زیادی را انجام دهید پس قدم اول با اینکه خیلی بزرگ است  شرط لازم هست نه کافی!! پس هرگز نترسید محکم قدم اول را بردارید چراکه برای کارهایی که علاقه داریم انجامشان دهیم حاجت هیچ استخاره ای نیست!!!

اما چرا چارگاه را به شما پیشنهاد می کنیم؟

چارگاه برای این تاسیس شده است که بخش اعظمی از نیاز های موسیقی شما را برطرف کند حتی اولین قدم را می توانید با آموزش های آکادمیک چارگاه محکم و محکم تر بردارید چراکه تا جایی که حرفه ای شوید با شما هم قدم هست!

 

محدودیت سنی دارم؟ این مسئله خیلی اذیتم می کند.

بسیاری فکر می کنند که موسیقی را باید از دوران کودکی شروع کرد! تاحدودی درست است اما قانون نانوشته باید را باید شکست و بگوییم بهتر است از دوران کودکی شروع کرد!

این بهتر شد چرا که بسیاری هستند که هنر را از دوران کورکی شروع کردند ولی موفق نبودند! هنر از ذوق و شوق هنرمند نشات می گیرد حال برای نشان دادن آن نیاز به ابزار هایی است که فرد با دانستن نحوه ی کار با آنها میتواند هنر خود را به نمایش بگذارد  پس این یک مسئله هست نه مانع همیشگی و ربطی به سن ندارد تا لحظه ای که مغز شما توانایی دریافت اطلاعات را دارد شما می توانید هر کاری را انجا دهید!! کسی که در دوران کودکی بسر می برد فارغ از مشغله های ذهنی است پس چند برابر یک فرد بزرگسال میتواند زمان بگذارد ولی یک انسان بزرگسال کلی مشغله دارد پس منظقیست که انسان در هر کاری در سنین پایین تر شروع کند بهتر است هر چند که این یک قانون نیست چراکه افراد بزرگسال قدرت یادگیریشان چندین برابر است یعنی به همان اندازه که کودکان زمان برای تمرین دارند افراد بزرگسال قدرت یاد گیری!!! پس در زمان کوتاهتری به نتیجه میرسند البته با تمرین منظم و درست!!!

در نهایت نگران سنتان نباشید از هرجایی شروع کنید به یادگیری موسیقی در زندگیتان برد کردید چرا که برد شما در گرو توجه کردن به صدای درونتان است! این صداها همان هایی هستند که به شما آرامش می دهند. پس بدون ترس وارد دنیای موسیقی شوید و یکی یکی موانع را پشت سر بگذارید تا به آرامش برسید!!.

مدیریت سایت وب‌سایت

‫8 نظر

  • بهروز خطیرزاد گفت:

    مفید-عالی

  • امیر گفت:

    باسلام
    ممنون از اینهمه انرژی مثبت.واقعا نوشته هاتون به آدم انرژی مضاعف میده برای یادگیری موسیقی.من از دوران بچگی علاقه داشتم اما نشد.ولی الان چند مدت ویولن گرفتم می‌خوام شروع کنم.بازم ممنون از شما.

  • Pariya گفت:

    Fogholadast👍
    Tak take jomlehaton angizast

  • گلاله گفت:

    بابت این مقاله خوب و امیدبخش از شما سپاسگزارم ☺️🌹 من هم اعتقاد دارم که در بزرگسالی ذهن انسان به مراتب بازتر و گیراتره. از اون گذشته در بزرگسالی این انگیزه و خواست شخصی خود آدم هست که اون رو به سمت یادگیری چیزی سوق میده پس می‌تونه با جدیت و برنامه‌ ریزی زودتر راهش رو به سمت هدف هموار کنه.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *