منوی دسته بندی

پیانو و کیبورد و اُرگ چه فرقی باهم دارن؟کدومو انتخاب کنیم؟انواع سازهای کلاویه دار + ویدئو کامل

پیانو و کیبورد و اُرگ چه فرقی باهم دارن؟کدومو انتخاب کنیم؟انواع سازهای کلاویه دار + ویدئو کامل

پیانو و کیبورد و اُرگ چه فرقی باهم دارن؟کدومو انتخاب کنیم؟

اگر نواختن آهسته وشاعرانه در خانه و اجرا را دوست دارید: پیانو

 

کدوم ساز کلاویه ای رو انتخاب کنیم؟ چه تفاوتی دارن؟

 

پیانو برای شب های دراز و قشنگ است، روز را شگفت انگیز می کند، با شنیدن موسیقی پیانو کل روز با انرژی خواهید بود. این ساز با شکوه و زیبا و هر وقت بخواهد غمگین است. پیانو عموماً به اندازه ی یک محیط بزرگ حجم صدا دارد. می توان گفت که برای هال طراحی شده ولی پیانو های دیواری نسبتاً کم حجم تر صدادهی دارند و بسته به سایز فرق دارند. برای تمرین باید سازتان را درست هر جایی که احساس بهتری دارید بگذارید.

 

اگر نواختن آهسته و شاعرانه دور آتش را دوست دارید: ملودیکا

این ساز بادی کلاویه ای ما را یاد ساز های موسیقی آموزش کودک می اندازد

 

 

ساز ملودیکا بجز بادی، کلاویه ای هم هست. این ساز بادی کلاویه ای ما را یاد ساز های موسیقی آموزش کودک می اندازد. صدایی شبیه به ساز دهنی و بسیار دوست داشتنی با سیستمی ساده دارد. آن را همه جا می شود برد و از کوک خارج نمی شود. می توانید بعنوان ساز اول یا دوم آن را انتخاب کنید.

 

اگر نواختن بی نهایت تکنیکی و همه جانبه اصولی را دوست دارید: پیانو کلاسیک

اگر نواختن بی نهایت تکنیکی و همه جانبه اصولی را دوست دارید: پیانو کلاسیک

پیانو کلاسیک در معنی اسم خودش یک روش طبقه بندی شده و اصولی است. کلاسیک یعنی کلاسه بندی یا طبقه بندی شده. شما یک سری مرحله و اصول و پله می گذرانید و اوج پشتکار را در تمرین، و پیگیری و احترام را به این درس ها دارید. راجع به دوره های زمانی هنر (مثلا باروک) مطالعه خواهید کرد و مربی این قطعه ها و کارکردشان و فضای هنری و تاریخ آن ها را به شما معرفی خواهد کرد. مسیر موسیقی غرب بسیار جالب و معنی دار است. اگر در این مسیر قرار گرفتید در دام افتاده اید. نه می شود از شکوه آن خارج شد و نه وقت می شود با آن بقیه رشته ها را ادامه داد. برای شروع این رشته به وقت و آرامش و آزادی فکری زیادی نیاز دارید. اگر نتوانید انرژی لازم را برایش بگذارید ممکن است خوب رشد نکنید و ضعیف پیش بروید.

 

اگر می خواهید خودتان را تخلیه کنید: دو میدانی و بوکس و حتی ژیمناستیک و بدن سازی و زومبا.

ساز نزنید کلاً. یادگیری ساز یادگیری یک درس است و وقتی انرژی تخلیه نشده دارید امکان یادگیری کم است. زمانی که آرامش و روتین داشتید ساز بزنید.

 

اگر می خواهید آهنگسازی کنید: پیانو و کیبورد و میدی کنترلر

شما می توانید بدون سازهای کلاویه ای هم آهنگسازی کنید اما ساز کلاویه ای برای آهنگسازی مزایای خیلی زیادی دارد. چیزی که باعث می شود این ساز ها بهترین کارکرد را بدهند الگوی پیانو شکل همه شان است. در وهله دوم که جایگاه خیلی مهمی هم دارد، هارمونی یا هماهنگی صداها است که در پیانو به تکامل یافته ترین شکل وجود دارد. در پیانو دیجیتال هم این هماهنگی با کیفیت و خوب است اما در کیبورد کمتر است و در میدی کنترلر بستگی به کیفیت پخش سیستم شما دارد. اگر سیستم شما مکانیکی باشد (پیانو مکانیکی) نمی توانید تمرین های آهنگسازی خود را مستقیماً روی کامپیوتر ثبت کنید. ولی وقتی ساز الکتریکی شما با کابل میدی قابلیت اتصال به کامپیوتر را داشته باشد، می توانید مستقیماً ضبط کنید.

وقتی ساز الکتریکی شما با کابل میدی قابلیت اتصال به کامپیوتر را داشته باشد، می توانید مستقیماً ضبط کنید.

وقتی ساز الکتریکی شما با کابل میدی قابلیت اتصال به کامپیوتر را داشته باشد، می توانید مستقیماً ضبط کنید.

 

اگر نواختن هارمونی ها و موسیقی های زیبای فضای دوستانه و آرتیستیک را دوست دارید: آکاردئون

اگر نواختن هارمونی ها و موسیقی های زیبای فضای دوستانه و آرتیستیک را دوست دارید: آکاردئون

صدای آکاردئون را شنیده اید، شاید زیاد هم شنیده اید. صفحه کیبوردی عمودی در یک طرف و بخشی شبیه به بادبزن که هوا را می دمد سمت دیگرش. فضای این ساز از پیانو خیلی متفاوت است و یک نمونه ی خیلی ساده شده از آکاردئون ملودیکا است. ساز بادی کلاویه ای که صدای کشیده دارد. می توانید این ساز را حمل کنید و با ساز های پرحجم همنوازی کنید.

 

اگر می خواهید با یک گروه راک- متال- یا زیر مجموعه های آن کار کنید: کیبورد

اگر می خواهید با یک گروه راک- متال- یا زیر مجموعه های آن کار کنید: کیبورد

 

از اواسط دهه ۶۰ آمریکا کیبورد وارد گروه های موسیقی راک شد شد. سینتی سایزر و پیانو دیجیتال در این موسیقی ها یک لحن و لاین صدایی جدید ایجاد کردند که تأثیر آن در پیشرفت ساختارهای هارمونیکی سبک راک انکار ناپذیر است. این سبک ها از شگفت انگیز و پرکار ترین شاخه های نوازندگی سازهای کلاویه ای اند. تکنیک پررنگ ترین کارکرد را دارد و آهنگسازی راحت می شود وقتی که تکنیک های زیادی بدانید. در این سبک ها عموماً دانش هر یک نفر در گروه تأثیر های بسیار معنی داری می گذارد. لحن و ویژگی نوازندگی هر نفر خاص خودش است و این ویژه بودن هر نفر طی مدت طولانی تمرین مشخص می شود، ابتدا فردی و بعد تمرین با گروه. ممکن است بهترین حالت شما بعد از چند سال خود را نشان دهد و ممکن است با تغییر سن اعضا تغییرات حس بشود. هر اتفاقی در یک گروه، می تواند خیلی جزئیات یک آلبوم و پروژه را عوض کند. برای این کار پیشنهاد می شود هر نفر از اعضا خود بتواند (نه که همیشه و باید و لزوماً، ولی بتواند) لاین خود را بنویسد و صحبت و مطرح کردن ایده ها در گروه ها ضروری است.

اگر می خواهید صداهای افکتی، موسیقی فیلم و انیمیشن و تئاتر کار کنید: میدی کنترلر

میدی کنترلر یا میدی کیبورد یا اسم های شبیه این که به آن می دهند، به سازی گفته می شود که یک ساز نیست، یک وسیله الکتریکی برای تعریف کردن صدا ها و نت ها روی کامپیوتر است. شما می توانید پشت آن بنشینید و قطعه بنوازید، این قطعه با (ساز مجازی) ای که در برنامه کامپیوتری انتخاب کرده اید صدا می دهد و وقتی رکورد را در برنامه فعال کنید ثبت می شود. در واقع میدی کیبورد کمکتان می کند که با برنامه و ساز مجازی داخل آن، جوری کار کنید که با پیانو کار می کنید. از آنجا که ساز شما در این حالت مجازی است هزاران صدای مختلف به شما می دهد. می توانید چندین ترابایت ساز مجازی دانلود کنید و نگه دارید. ولی اگر صدا ها را شبیه به رنگ تصور کنیم، یک سری رنگ اصلی و ضروری و یک سری رنگ با کاربرد های خاص لازم است و اگر چیزی بجز این لازم باشد اضافه بر رنگ های اصلی است.

اگر می خواهید صداهای افکتی، موسیقی فیلم و انیمیشن و تئاتر کار کنید: میدی کنترلر

اگر می خواهید با آزمون و خطا سازی را یاد بگیرید تا روحتان سیقل داده شود: با آزمون و خطا یک ساز را انتخاب کنید و احتمال زیاد نا موفق شوید و روحتان کج تر هم می شود. لطفاً تحقیق کنید قبل از اینجور کار ها.

ویدئو رو حتما ببینید کامل تر توضیح داده شده است:

 

[button color=”green” size=”medium” link=”https://www.chargah.ir/wp-content/uploads/2021/01/darya-piano-keyboard1.mp4″ icon=”” target=”true”]دانلود ویدئو[/button]

 

 

دریا برازجانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *