منوی دسته بندی

چقدر طول می کشه که تنظیم کننده بشم؟

تنظیم کننده موسیقی-arrangement music

نمی شود یک نسخه ی واحد برای همه نوشت و بگوییم که مثلا هر کسی می خواهد تنظیم کننده حرفه ای شود باید ۳ سال موسیقی کار کند ، چرا که المان های بسیاری وجود دارد که باعث تسریع و کندی یادگیری یک فرد می شود.

قطعا فردی که استعداد زیادی در موسیقی دارد با یک فرد عادی سرعت پیشرفتش یکسان نیست درست است که در نهایت هر دو نفر پیشرفت می کنند و حرفه ای می شوند اما باید پذیرفت که استعداد امر غیر قابل انکاری است!! یا عنصر ممارست در یک کار یک عامل بسیار مهم در پیشرفت یک فرد هست کسی که امکانات بسیار دارد وقفه ی کمتری نسبت به کسی که با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کند و با استعداد است، دارد !! چرا که خیلی ها به دلایلی در کار خود وقفه دارند….پس خیلی از عوامل محیطی و غیر محیطی تاثیر گذار است که یک فرد در کاری حرفه ای شود ویا در یک سطحی ثابت بماند!!

بیایید سوال را بهتر بپرسیم

یک فرد حداقل چه حجم مطلبی را در مورد موسیقی باید  بداند تا بتواند حرفه ای تنظیم کند؟
خب سوال کمی بهتر شد! چرا که شما با دانستن حداقل حجم مطالبی که باید بدانید می توانید بر اساس توان خود یک برنامه ریزی را انجام دهید و یک زمان مشخص برای خود داشته باشید حال می توانید بگویید که اگر مثلا من بر اساس توانم حداقل حجم مطالب را ۴ سال کار و مطالعه کنم می توانم یک تنظیم حرفه ای را انجام دهم….

خب فهمیدید که هر کس بر اساس توانش می تواند مشخص کندچه زمانی حرفه ای در کاری می شود!!پس ابتدا اطلاعاتی راجع به حداقل حجم مطالبی که در موسیقی باید بدانید اطلاعاتی کسب کنید سپس بر اساس توان خود زمانی را مشخص کنید حال بر اساس آن زمان برنامه ریزی کنید قطعا به نتیجه می رسید!! عامل صبر را یادتان نرود چراکه گر صبر کنی ز قوره حلوا سازی! ما عادت کرده ایم همیشه بدون صبر طلب بهترین دستاورد را داشته باشیم.بیایید!

تلاش را فراموش نکنید:

بی شک داشتن هدف در هر کاری می تواند باعث پیشرفت روز افزون فرد شود بیایید از همین الان اهداف خود از اینکه وارد دنیای موسیقی شده اید را در یک کاغذ بنویسید و صادقانه بپرسید واقعا چقدر استعداد و علاقه دارم؟به کجا می خواهم برسم؟کدام حوضه برایم بهتر است؟و…

مطمئن باشیدپاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا بدانید چندوقت دیگر یک حرفه ای می شوید …

اهداف خود را روشن و واضح بنویسید تا بدانید به چه سطحی از موسیقی میخواهید برسید!

پوست کلفت باشید!!:

سعی کنید در این راه پوست کلفت باشید!! چرا که شما وارد حوضه ای شده اید که همه جور سلیقه و تفکر وجود دارد پس باید منتظر هر عکس العمل و تخریبی از سوی اطرافیان دور و نزدیک و غریبه و آشنا باشید!! گاها شاید برعکس باشد یعنی همه به به چه چه کنند در این بین شما هستید که باید تمام حواستان را بروی بهبود و پیشرفت کارتان متمرکز کنید چرا که هیچ کس جز خودتان نمی داند چه ایراد هایی دارید و چه ایراد هایی ندارید!!!..

منتقد خود باشید هر اثری که خلق می کنید را بدون هیچ نادیده گرفتنی نقد کنید اجازه ندهید ایراد هایتان از دستتان خارج شود این یکی از راه کار های بسیار مفید برای بهتر شدن و پیشرفت هست چرا که هر دفعه میخواهید بهتر از قبل شوید زیرا همیشه باید به خودتان جواب پس بدهید!!

برگردیم به سوال اول:

با توضیحاتی که دادم تا حدودی فهمیدید که زمان مشخصی برای تنظیم کننده شدن وجود ندارد بگذارید بهتر بگویم هنر هیچ محدودیت و پایانی ندارد شما باید تا جایی که می توانید خود را بروز کنید چرا که این حوضه آنقدر وسیع هست که حتی اگر در یکی از شاخه های موسیقی فعالیت کنید عمرتان کفاف نمی دهد!!!

اگه این مطلب رو قبول ندارید برید از یک استاد برجسته این سوال را بپرسید قطعا به شما میگوید همه چیز بستگی به تلاش خودت دارد!!!

همه ی افرادی که روزی مبتدی بودند و حرفه ای شدند طعم سختی های به ظاهر تلخ را چشیده اند یادتان باشد برای بدست آورد طلا باید چندین متر مکعب خاک را جابه جا کنید!!!

در مطالب بعد راجع به حجم مطالبی که یک فرد آهنگساز یا تنظیم کننده باید بداند مطالبی را در سایت قرار می دهم….

مدیریت سایت وب‌سایت

‫9 نظر

  • اریا کاووسی گفت:

    ممنون از راهنمایتون

  • محمد گفت:

    مفید بود

  • علی فر گفت:

    جالب بود

  • آبتین گفت:

    سلام میخواسم ببینم من که از ۱۲ سالگی تنبک و دف میزنم (بصورت حرفه ای)و گوش قوی هم دارم ولی الآن ۱۹ سالمه و میخوام آهنگسازی را حرفه ای دنبال کنم آیا میشه بعنوان یک آهنگساز حرفه ای فعالیت کنم؟هارمونی و کنترپوان و سلفژ و اینا چقدر زمان بره؟در ضمن رشته دانشگاهیم هم غیر موسیقیه و همش نگران زمان و امکان پذیر بودنش هستم دیونه شدم لطفا کمک کنید??دز ضمن میخوام توی آهنگسازی بصورت پیشرفته و حرفه ای و … فعالیت کنم آیا شدنی و رسیدنیه؟چجوریشم بگید و بهترین راه را خیلی دیگه ممنون میشم.

    • سلام سپاس
      یکی از مهارت هایی که به نظرم یک موزیسین نیاز داره درک عمیق ریتم هست خیلی از موزیسین ها هستن که درک ریتم ضعیفی دارن و سالها باید وقت صرف کنن تا قوی بشن شما خوشبختانه موسیقی رو با ساز های دف و تنبک شروع کردید و این خیلی خوبه و اینکه گوشتون هم قویه بسیار به شما کمک میکنه یک آهنگساز به نظرم در وحله ی اول باید در این دو مورد قوی باشه درک ریتم و گوش شما بیس لازم رو دارید….برای یادگیری پیشرفته و حرفه ای موسیقی اینها لازمه ولی کافی نیست قطعا نیاز به وقت گذاشتن و یادگیری اصولی در زمینه ی مباحث گسترده تر موسیقی رو دارید در رابطه با سن هم که گفتید ۱۹ سالم هست شما در واقع از ۱۲ سالگی با دنیای موسیقی آشنا شدید پس نگران این موضوع نباشید بهتره یادگیری ساز پیانو رو شروع کنید باتوجه به هدفی که دارید…. یادگیری مبانی موسیقی مثل تئوری و هارمونی و کنترپوان و… بستگی به پیگیری و پشتکار خودتون داره اگر وقت بذارید و با علاقه آموزش های مربوط به این موارد رو دنبال کنید قطعا سریع میتونید یادبگیرید یادگیری زمان مشخصی نداره سرعت یادگیری از فرد به فرد متفاوته ما نمیتونیم یک نسخه برای همه در نظر بگیریم یکی خیلی خوب و سریع یادمیگیره یک زمان میبره خیلی از پارامتر ها در یادگیری دخیل هست شما حداقل زمان رو بزارید اگرم حتی وقت ندارید چون گفتید رشته ی دانشگاهیتون چیز دیگه ای هست حداقل زمان رو بزارید و یادگیریتون رو ادامه بدید قطعا به نتیجه میرسید خیلی ها تو شرایط شما به نتیجه رسیدن! همیشه میگم روزی ۱۰ دقیقه هم وقت بزارید تو طولانی مدت کلی زمان صرف موسیقی کردید…

  • آبتین گفت:

    واقعا ممنون از جواب کاملتون منو از سردرگمی درآوردید هم سایت عالی هم پکیچ های آموزشی عالی

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *